20 Temmuz 2007

tasvir i şikayet

bodur tavuk her dem piliç olarak tanıdığımız yaşlanmayan insan Oya Küçümen ve büyük müzik adamı Bora Ebeoğlu'nu 80'lerin sonu 90'ların başında çocuk olanlar ara beni öptüm seni gibi iğrenç bir şarkıyla tanımış olsalar da bu güzide insanların ilk albümleri akvaryum (ki oya bora olarak değil Grup Denk adıyla) 1987'de çıkmış, benim haberim olmadı tabii o zaman. 87'de ben daha ilkokula bile gitmiyordum. neyse. lise yıllarımda lokasyon değişiminden kaynaklı ev taşıma merasimimizde ortaya çıkan akvaryum, tamamı ölünüp bitilerek dinlenen bir albüm değildi ama o zamanın türk pop müziği çağdaşlarının eline de verirdi. kasetin A yüzünün son şarkısı tasvir-i şikayet'i o kadar çok dinlemiş ve geri almıştım ki artık geri almalarımda şarkının tam başladığı yere dınk diye geliyordum.

kazım koyuncu'nun halkevleri destekli çıkan son albümünde bulunan yalnızlığı anla şarkısı da Bora abinin/abiminmiş. umarım tekrar oya bora olarak müzik yapmazlar da efsane devam eder.

şikayetimin tasviri

Hiç yorum yok:

kimler geldi sorma sakın kimler geçti, hiçbirisi senin kadar sevilmedi